2020년 3월 19일에 찍은 이 그림에서 표시된 Netflix 로고 앞에 작은 장난감 피규어가 보입니다. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo

 

로이터 통신이 전한 소식이다.

7월 20일(현지시간) 넷플릭스(Netflix)는 영화 및 TV 스트리밍 서비스 경쟁이 심화되고 코로나 19 백신 접종으로 가입자 증가의 폭이 둔화되는 것이 예상됨에 따라 비디오 게임을 콘텐츠 서비스에 추가하겠다고 밝혔다.

해당 소식에 회사의 주가는 531.10달러까지 치솟았다.

넷플릭스는 코로나19로 재택 근무 및 사회적 거리두기가 증가하면서 2020년 최대 호황을 누리다가 현재는 신규 고객 수 확장의 급격한 둔화를 겪고 있다. 미국과 캐나다에서 넷플릭스는 지난 2분기에 약 430,000만 가입자를 잃었다고 보고했다. 이는 10년만에 첫 가입자 감소이다.

스트리밍 서비스의 개척자인 넷플릭스는 추가 비용 없이 가입자에게 비디오 게임 서비스를 확장할 것이라고 말했다. 시작단계에서는 모바일 게임에 집중할 것이라고 밝혔다.

회사는 주주들에게 보내는 분기별 서한에서 “넷플릭스가 이전에 오리지널 영화, 애니메이션 및 무대본 프로그램을 제공하는 것과 마찬가지로 게임을 새로운 제공 콘텐츠의 범주로 보고있다”라고 밝혔다.

최고운영책임자(COO)이자 최고상품책임자인 그랙 피터(Greg Peters)는 영상 인터뷰에서 게임 출시는 넷플릭스 히트작과 관련하여 진행할 것이며 비교적 소규모로 시작될 것이라고 밝혔다.

 

다크 크리스탈 택틱스: 저항의 시대 | 공식 OST [The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics |  Original Sound Track] - YouTube

 

넷플릭스는 ‘기묘한 이야기’와 ‘다크 크리스탈: 저항의 시대’를 포함하여 여러 시리즈와 연결된 몇 가지 타이틀을 비디오 게임으로 출시할 것으로 예쌍된다.

일부 분석가들은 스트리밍 비디오 시장을 지배했던 넷플릭스가 이제는 새로운 확장으로 구독자를 늘릴 방법을 찾아야한다고 말했다. 이마케터(eMarketer)는 구독 스트리밍 비디오의 미국 수익에서 넷플릭스가 차지하는 비중은 2018년 약 50%에서 2021년 말 30.8%로 줄어들 것으로 예상했다.

인베스팅(Investing)의 수석 애널리스트인 제시 코헨(Jesse Cohen)은 “넷플릭스는 스트리밍 시장의 경쟁이 치열해짐에 따라 저조한 분기 실적을 기록했다”고 평하며 “새로운 성장 촉매의 부재가 이번 분기 넷플릭스의 상대적으로 약한 실적의 주요 원인 중 하나”라고 이야기했다.

공동 CEO인 리드 헤스팅스(Reed Hastings) 게임 및 팟캐스트, 상품 판매와 같은 기타 프로젝트가 ‘스트리밍 비디오’라는 핵심 비즈니스로 고객을 유치하고 유지하는데 도움이 되는 지원 요소가 될것이라고 말했다.

넷플릭스는 이번 3분기에 350만 명의 고객을 추가할 것으로 예상한다고 밝혔다. 월스트리트는 550만 명을 예상했다. 지난 2분기에 넷플릭스는 154만 명의 구독자를 모았다. 이는 1년 전 넷플릭스가 2분기에만 1,010만 명의 가입자를 확보한 것에 비하면 매우 저조한 수치이다. 6월 말 기준 총 가입자는 2억 900만 명에 달했다.

한편, 코로나 19 방역 조치의 완화는 사람들을 텔레비전에서 멀어지게 하고 있다. 4월부터 6월까지 넷플릭스의 주가는 한 주당 2.97달러였다. 이는 예측되었던 3.16달러보다 낮았다.

 


July 20 (Reuters) – Netflix Inc (NFLX.O) said it would dive deeper into video games as the film and TV streaming service expected weak subscriber growth amid growing competition and the lifting of pandemic restrictions that had kept people at home.

The company’s shares even hovered to $ 531.10 in trading after Tuesday.

Netflix is ​​overcoming a sharp slowdown in new customers following a 2020 boom driven by home orders to curb the COVID-19 pandemic. In the U.S. and Canada, Netflix reported losing about 430,000 subscribers in the second quarter, only the third quarterly decline in 10 years.

The streaming video pioneer said it was in the early stages of expanding its video game offerings, which would be available to subscribers at no extra charge. The company will initially focus primarily on mobile gaming.

“We see gaming as another new category of content for us, similar to our expansion into original films, animation and unwritten television,” the company said in its quarterly letter to shareholders.

The multi-year effort will start “relatively small” with games tied to Netflix hits, Chief Operating Officer and Chief Product Officer Greg Peters said in a post-earnings video interview.

“We know fans of these stories will go deeper. They will engage further,” Peters said.

Netflix has christened in video games with a few titles linked to series, including “Stranger Things” and “The Dark Crystal: Age of Resistance.”

Some analysts have said that the company that dominates streaming video needs to find new ways to start subscriptions after years of rapid expansion. According to eMarketer, Netflix’s share of US revenue from subscription streaming video will shrink to 30.8% by the end of 2021 from almost 50% in 2018.

“Netflix delivered another overwhelming quarter as competition in the streaming space gets hotter,” said Investing.com senior analyst Jesse Cohen. “The absence of new looming growth catalysts has been one of the main reasons for Netflix’s relatively mild performance this year.”

Co-CEO Reed Hastings said games and other projects such as podcasts and merchandise sales will be “supporting elements” to help attract and retain customers to its core business of streaming video.

The company expected to add 3.5 million customers from July to September. Wall Street had expected a forecast of 5.5 million, according to analysts surveyed by Refinitiv.

In the just-concluded quarter, Netflix added 1.54 million customers and beat analysts’ projections of 1.04 million. The total subscribers amounted to 209 million at the end of June.

A year ago, Netflix picked up 10.1 million subscribers in the second quarter.

This year, Netflix felt the impact of COVID-19 on TV production, leaving the company with a small menu of new titles. At the same time, Walt Disney Co. (DIS.N) attracted Disney +, AT&T Inc (TN) HBO Max and other services customers, and summer movie bushes returned to theaters. Read more

The easing of pandemic security measures also lures people out of their homes and away from their televisions.

Earnings for April to June came in at $ 2.97 per share. Stock, below the average forecast of $ 3.16.