CNBC가 전한 소식이다.
코로나 이후 여행과 관련된 뉴스는 ‘건강’과 ‘안전’에 초점이 맞춰졌다. 그러나 Discover Financial Services에 따르면, 실제로 여행을 계획하는 지금의 미국인들에게 더 중요한 요소는 ‘비용’과 ‘예약변동의 유연성’이라고 밝혀졌다.
화요일에 발표된 신용카드 회사의 연례 여행관련 설문조사에 따르면 여행을 실제로 계획중인 미국인의 70%가 여행을 고려할 때 ‘코로나 변종의 출현’, ‘목적지의 감염율 정도’, ‘숙박시설의 방역정도’ 등 보다 ‘가격’과 ‘예약취소 가능여부’를 우선시하는 것이 나타났다. 설문 조사 응답자의 87%는 여행비용이 여행의 중요 요소라고 응답했고 86%는 여행취소 관련 정책의 유연성이 여행의 중요 요소라고 응답했다.
한편, 건강 및 방역 문제는 가격에 비해 덜 중요한 것으로 나타났지만 큰 차이가 나타나지는 않았다. 응답자의 80%가 코로나 변종 소식 또는 목적지의 감염자 수를 중요시 여겼으며, 74%는 숙박시설의 방역 정도를 여행의 중요 요소로 여겼다.
Discover Financial Services의 부사장인 Jacob Ayoub은 성명에서 “우리가 여름을 맞이하고 경제회복이 계속됨에 따라 많은 소비자들이 여행에 대한 강한 니즈를 갖고 있는 것이 보인다”라고 말하며 “여행 트렌드와 소비자 요구는 계속해서 변화할 수 있겠지만, 현재 미국인들은 여행에 있어 비용과 예약의 유연성, 그리고 코로나 확산을 고려하고 있다는 점을 유의해야 한다”고 덧붙였다.
또한 설문에서는 건강 및 안전 문제를 강화한 곳에 더 많은 금액을 지출하더라도 참여할 의사가 있는 사람도 꽤나 보였다. 예를들어 전체 응답자의 절반은 더 엄격한 코로나 19 방역 조치를 취하는 곳에 더 비싼 금액을 주더라도 참여할 의향을 보였으며, 49%의 응답자는 많은 사람들과의 접촉을 피하기 위해 공항라운지 맴버십을 이용할 것이라고 말했다. 또한 미국은 마스크 착용이 의무가 아님에도 불구하고 여행객 3명 중 2명은 여행 중에도 마스크를 착용할 것이라고 답했으며, 62%는 낯선 사람과의 밀집도가 높은 교통수단을 이용하는 것이 우려된다고 응답했다.
한편, 결제와 관련하여 여행자의 55%는 신용카드를 선호한다고 응답했다. 이는 2019년보다 16% 상승한 결과이다. 그리고 응답자의 56%는 비접촉 결제 옵션을 사용할 것이라고 응답했다.
Jacob Ayoub은 CNBC에 많은 소비자들이 코로나 19로 인해 결제 방식이 많이 바뀌었다고 말했다. 이는 소비자가 인터넷 신용카드 결제와 같은 디지털 결제 옵션이 간단해졌고 또한 방역에 더욱 안전하다고 생각하기 때문이다.
설문 응답자의 약 1/3 이상은 휴가 관련 비용으로 카드 로열티 포인트를 사용할 계획이라고 응답했다. Ayoub는 소비자들이 코로나 19 기간 동안 신용 카드 포인트가 쌓였으나 사용하지 못했고, 다시 여행이 자유로워지는 시기가 되면 해당 포인트를 사용하려고 할 것으로 본다고 말했다.
이 조사는 리서치 회사 Dynata에 의해 조사되었으며 4월 23일부터 28일까지 18세 이상의 미국 성인 2,000명을 대상으로 진행된 내용이다.
Most news about travel may have focused on health and safety since the pandemic hit over a year ago. However, cost and booking flexibility are now even more top of mind for Americans looking to finally get away again, according to Discover Financial Services.
The credit card company’s latest annual travel survey, released Tuesday, finds that the 70% of consumers willing to travel again place price and flexibility ahead of the spread of Covid variants, infection rates at destinations or accommodations’ cleanliness ratings when considering a trip. Additionally, 87% of those surveyed said cost was an important factor in booking, and 86% cited flexibility of cancellation policies.
Health and safety concerns, meanwhile, lagged price, but not by much: 80%, meanwhile, pointed to news of Covid variants and/or the number of new infections at a destination, and 74% said they’d prioritize sanitization efforts when making an accommodations choice.
“It’s clear consumers have a strong desire to travel again as we head into the summer months and the economic recovery continues,” said Jacob Ayoub, vice president of consumer and competitive insights at Discover, in a statement. “We know travel trends and consumer needs are going to continue to shift, but it’s important to note that, right now, U.S. consumers are considering costs, flexibility and the spread of Covid-19 while traveling.”
In some cases, willingness to spend more is related to health and safety concerns. Half of all respondents, for example, told Discover they’d be more likely to splurge on pricier trips if they include stricter Covid-19 hygiene protocols, and 49% would invest in priority travel passes to avoid crowds. Two out of 3 travelers surveyed said they’d continue to wear masks while traveling — even when not required — with 62% saying they’re hesitant to use transportation where they’ll be in close proximity to strangers.
When it comes to paying, 55% of travelers told Discover that credit cards are the preferred method — a 16-point jump from 2019. That may be tied to another survey finding, that 56% will use contactless payment options more often while on the road.
“For many consumers, the pandemic may have shifted how they pay for items,” Ayoub told CNBC. “Consumers may feel more comfortable using digital payment options like contactless credit cards because they are fast, easy and safe.”
Speaking of credit cards, about a third of respondents also said they planned to redeem card loyalty points for vacation-related expenses. “Consumers may have also seen their credit card points stack up during the pandemic and may be looking to redeem those rewards as the world reopens,” noted Ayoub. “In our travel survey, 34% of consumers say they plan to use credit card points and rewards on vacation-related expenses during the next six months.”
Research firm Dynata conducted the survey for Discover Financial Services April 23 to 28 among 2,000 U.S. adults aged 18 and older.