CNBC가 전한 소식이다.
아이폰 운영체제(OS)의 차기 주요 업데이트인 iOS 14.5가 이번 주에 출시될 것이라고 애플이 20일(현지시간) 밝혔다.
자세한 내용은 애플이 화요일 발표한 신제품 발표문에 실렸다. IOS 14.5는 많은 새로운 기능을 가지고 있지만, 가장 주목받고 있는 것은 ATT, 앱 트래킹 투명성(App Tracking Transparency)입니다.
아이폰 사용자가 iOS 14.5를 설치한 후 IDFA(광고주 식별자)라는 장치 ID에 액세스하려는 앱이 열리면 팝업 창이 나타난다. 팝업은 사용자가 추적받는 것을 원하는지 물어보고 그들에게 선택할 기회를 줄 것이다. 온라인 광고, 특히 페이스북에 의존하는 기업들은 프라이버시 변화가 표적 광고의 효과와 수익성을 떨어뜨리고 잠재적으로 온라인 광고 사업에 타격을 줄 것이라고 말했다.
애플은 또한 새로운 정책에 따르지 않는 앱을 제거할 준비가 되어 있다고 밝혔다. 애플은 블로그 게시물에서 4월 26일부터 제출된 모든 앱이 ATT를 지원할 준비가 되어 있어야 한다고 말했다.
IOS 14.5에는 새롭게 디자인된 백신 이모티콘, 마스크를 착용한 상태에서 아이폰의 잠금을 빠르게 해제하는 기능, 시리(Siri)를 위한 새로운 음성 등 다른 새로운 기능도 추가될 예정이다.
애플은 일반적으로 화요일에 주요 소프트웨어 업데이트를 출시했다. 4월 30일에 출시되는 새로운 보라색 아이폰은 이 소프트웨어가 미리 설치되어 있을 것으로 추정된다.
The next major update to the iPhone operating system, iOS 14.5, will be released “next week,” Apple said Tuesday.
The detail was slipped into new product announcements Apple made Tuesday. IOS 14.5 has a lot of new features, but the one that’s being most closely watched is called ATT, or App Tracking Transparency.
After iPhone users install iOS 14.5, when they open any app that wants to access a device ID called the Identifier for Advertisers, or IDFA, they will see a pop-up. The pop-up will ask if they want to be tracked and give them an opportunity to opt in. Companies that rely on online advertising, especially Facebook, have said that the privacy change will reduce the effectiveness and profitability of targeted ads and potentially roil the online advertising business.
Apple has also said that it is prepared to remove apps that don’t comply with the new policy. In a blog post, Apple said that all apps submitted starting on April 26 must be ready to support ATT.
IOS 14.5 also has other new features, including a redesigned vaccine emoji, a feature that helps quickly unlock an iPhone while wearing a mask, and new voices for Siri.
Apple typically releases major software updates on Tuesdays. A new purple iPhone that hits stores on April 30 will have the software pre-installed.