BBC에서 전한 뉴스이다.

 

 

 

올 봄, 이 거대 스트리밍 업체가 비밀번호 공유를 단속한 이후 넷플릭스에 가입하는 사람들이 급증했다. 넷플릭스는 6월 말 기준 2억 3,800만 명 이상의 가입자를 확보하여 3월 이후 590만 명의 회원을 추가했다. 이는 예상보다 큰 수치로, 지난 봄에 이례적인 가입자 감소 이후 성장을 재점화하려는 노력에 따른 것이다.

또한 미국에서 진행 중인 작가와 배우들의 파업으로 인해 어려움을 겪고 있다. 넷플릭스는 60년 만에 업계 최대 규모의 파업으로 인해 올해 콘텐츠에 대한 지출이 예상보다 줄어들 것이라고 밝혔으며, 테드 사란도스 사장은 “이번 파업을 빨리 마무리해야 한다”고 말했다.

그는 “이번 파업은 우리가 원했던 결과가 아니다”라고 말했다. 그는 회사가 업계가 미래로 나아가는 데 도움이 되는 “공평한” 합의에 도달하기 위해 최선을 다하고 있다고 말했다. 하지만 그는 “아직 해야 할 일이 많다”고 덧붙였다.

넷플릭스는 팬데믹 이후 경쟁이 치열해지고 가계가 비용 상승에 시달리며 일부 가장 큰 시장에서 포화 상태에 도달하면서 급격한 성장 둔화와 씨름해 왔다.작년 상반기에는 약 100만 개의 계정을 잃었다. 나중에 이러한 손실을 만회하기는 했지만, 이러한 감소로 인해 회사는 충격을 받았고 성장 전망을 강화하기 위해 분주하게 움직였다.

넷플릭스는 고객들이 표준 구독보다 저렴한 새로운 옵션에 매력을 느꼈다고 말했다. 이 회사는 지난 5월 영국, 미국 및 기타 주요 시장에 유료 공유프로그램을 도입하여 사용자가 가족 이외의 사람들과 비밀번호를 공유하고자 할 경우 추가 요금을 부과했다. 영국에서는 표준 구독료 10.99파운드의 절반도 안 되는 비용을 요구한다. 이 프로그램은 현재 100개국 이상에서 이용 가능하다.

또한 작년에 광고가 포함된 저렴한 스트리밍 요금제를 출시하고 2월에는 수십 개 국가에서 가격을 인하했다. 넷플릭스는 비밀번호 변경으로 인해 해지한 사람은 거의 없으며 이 프로그램이 앞으로 몇 달 동안 비슷한 구독자 증가를 촉진할 것이라고 말했다.

넷플릭스는 공식 규정을 위반하여 비밀번호를 공유하는 가구가 1억 가구가 넘는 것으로 추정하고 있다.

넷플릭스는 “아직 초기 단계에 있지만 대출자 가구의 건전한 전환을 목격하고 있다.”라고 회사는 투자자들에게 분기별 업데이트에서 말했다. “이제 유료 공유를 광범위하게 시작했으므로 재무 전망에 대한 자신감이 높아졌다.”고 덧붙였다.

PP Foresight의 애널리스트 파올로 페스카토레는 가입자 증가는 넷플릭스의 전략에 대한 “강력한 지지”라고 말했다. 그러나 그는 비밀번호 단속을 단기적인 조치라고 말하며 앞으로 몇 달 안에 가격을 미세 조정해야 할 것이라고 말했다. 그는 넷플릭스의 광고가 포함된 스트리밍 요금제가 현재 경쟁사의 많은 요금제보다 훨씬 저렴하다는 점을 지적하며 넷플릭스는 여전히 경쟁사에 비해 훨씬 강력한 위치에 있으며 여전히 벤치마킹 대상이 되고 있다고 말했다.

분석가들은 할리우드가 파업의 영향으로 어려움을 겪고 있는 상황에서 넷플릭스의 대규모 라이브러리와 해외 제작 건들이 앞으로 몇 달 동안 넷플릭스에 도움이 될 수 있다고 말했다.

이미 여러 영화와 시리즈의 제작 일정이 차질을 빚고 있다.

스트리밍 수요를 추적하는 패럿 애널리틱스의 엔터테인먼트 산업 전략가인 브랜든 카츠는 “엔터테인먼트 업계의 모든 업체 중에서 넷플릭스가 가장 좋은 위치에 있는 것으로 보인다”며 치열한 경쟁에도 불구하고 여전히 동종 업체를 선도하고 있다고 언급했다.

가입자 증가에도 불구하고 넷플릭스가 보고한 81억 8,000만 달러(63억 2,000만 파운드)의 매출은 작년보다 2.7% 증가에 그쳐 투자자들을 실망시켰다. 이익은 14억 9천만 달러였다. 넷플릭스는 최근 몇 달 동안 가격 인상을 제한하여 비밀번호 단속과 신규 광고로 인한 수익 증가를 상쇄할 만큼 충분히 크지 않아 매출 성장이 둔화되었다고 말했다.

올해 말에는 광고 수익이 증가함에 따라 상황이 바뀔 것으로 예상한다고 밝혔다. 가격에 민감한 고객을 광고가 포함된 버전으로 유도하기 위해 미국, 영국, 캐나다에서 가장 저렴한 광고 없는 요금제 제공을 중단했다. 광고 요금제 회원은 3월부터 “거의 두 배”로 증가했지만 “작은 기반”에서 나온 것이라고 회사는 말했다.

하그리브스 랜즈다운의 수석 주식 애널리스트인 소피 룬드-예이츠는 “넷플릭스는 최근의 가격 인상 부족으로 인플레이션이 가계 지출을 줄이려는 넷플릭스의 구독료 인상 능력에 타격을 주기 시작했음을 시사할 수 있기 때문에 다양한 경로에서 가능한 한 많은 주스를 짜내야 한다”고 말했다. “초기 진행 상황은 긍정적으로 보이지만, 이 벤처가 판매된 것처럼 캐시카우가 될 수 있을지는 아직 확신할 수 없다.” 회사의 계획에 대한 투자자들의 열기로 올해 60% 급등했던 주가는 시간외 거래에서 하락했다.

룬드-예이츠는 회사가 “견고한” 실적을 달성했으며 이번 주가 하락은 회사에 대한 높은 기대치를 반영한 것이라고 말했다.

 

 


 

 

기사원문 : BBC (2023.7.20) <Netflix password crackdown fuels jump in subscribers>

A burst of people signed up for Netflix this spring, after the streaming giant cracked down on password sharing.

The company ended June with more than 238 million subscribers, adding 5.9 million members since March.

That was bigger than expected and follows efforts by the company to re-ignite growth following unusual subscriber losses last spring.

It is also facing challenges from ongoing strikes in the US by writers and actors.

Netflix said it would spend less on content this year than expected as a result of the walkout – the industry’s biggest in six decades, while boss Ted Sarandos said “we need to get this strike to a conclusion”.

“This strike is not an outcome that we wanted,” he said. He said the company was committed to reaching an “equitable” agreement that helped the industry move into the future.

But he added: “We’ve got a lot of work to do.”

Netflix has been wrestling with a sharp slowdown in growth since the pandemic, as competition heats up, households grapple with rising costs and it reaches what analysts see as saturation point in some of its biggest markets.

In the first half of last year, it shed roughly 1 million accounts. Though it later more than made up those losses, the declines jolted the company and sent it scrambling to shore up its growth prospects.

Netflix said customers were enticed by new options it has introduced that cost less than a standard subscription.

The company introduced its “paid sharing” programme in the UK, US and other major markets in May, charging an extra fee if users want to share passwords with people outside their households.

In the UK, it asks a little less than half of the £10.99 cost of a standard subscription.

The programme is now present in more than 100 countries.

The company also launched a less expensive streaming plan with ads last year and cut prices in dozens of countries in February.

What happens next as Hollywood grinds to a halt
Hollywood strike could last until end of the year
Netflix said few people had cancelled as a result of the password changes and it believed the programme would fuel similar subscriber gains in the months ahead.

It has estimated that more than 100 million households share passwords in breach of its official rules.

“While we’re still in the early stages, we’re seeing healthy conversion of borrower households,” the company said in a quarterly update to investors. “Now that we’ve launched paid sharing broadly we have increased confidence in our financial outlook.”

Paolo Pescatore, analyst at PP Foresight, said the subscriber gains were robust and a “strong endorsement” of Netflix’s strategy.

But he called the password crackdown a short-term measure, saying the company would need to fine-tune its pricing in the months ahead.

“The company is still in a far stronger position compared to rivals and remains the benchmark,” he said, noting that Netflix’s streaming plan with advertising is much cheaper than many current offerings from rivals.

Analysts said the company’s big library and the scale of its international production may help it in the months ahead, as Hollywood wrestles with the impact of the strikes.

These have already disrupted production schedules for a number of films and series.

“Of everyone in the entertainment industry, Netflix appears to be the best positioned,” said Brandon Katz, entertainment industry strategist at Parrot Analytics, which tracks streaming demand, noting that the company still leads its peers, despite strong competition.

Advertising questions
Despite the subscriber gains, the $8.18bn (£6.32bn) in revenue Netflix reported disappointed investors, rising just 2.7% from last year. Profits were $1.49bn.

Netflix said that it has limited its price hikes in recent months, leading to a slowdown in revenue growth that gains from its password crackdown and new advertising were not big enough to offset.

It said it expected that to change by the end of this year, as advertising revenue increases.

It has stopped offering its least expensive commercial-free plan in the US, UK and Canada in a bid to push price-conscious customers to the ad-funded version.

Membership of its ads plan “nearly doubled” from March – though from a “small base”, the company said.

“Netflix needs to squeeze as much juice as it can from different avenues, given a recent lack of price increases could suggest that inflation is starting to bite Netflix’s ability to crank up its subscription price, as households look to trim their spending,” said Sophie Lund-Yates, lead equity analyst at Hargreaves Lansdown.

“Initial progress seems positive, but we are realms away from knowing for sure if this venture is the cash cow it’s been sold as.”

Shares, which have surged 60% this year amid investor enthusiasm for the company’s plans, dipped in after-hours trade.

Ms Lund-Yates said the company had delivered a “sturdy” performance and the fall reflected the high expectations for the company.