CNBC에서 전한 뉴스이다.
성수기인 여름을 맞아 항공사들이 서비스를 강화하면서 항공권 가격이 점점 더 저렴해지고 있다.
이번 주 미국 인플레이션 데이터에 따르면 6월 항공 요금은 전월 대비 8.1% 하락했는데, 이는 거의 1년 만에 가장 큰 하락폭이며 코로나19 팬데믹으로 항공 여행 수요가 급감했던 2020년 4월 이후 두 번째로 큰 하락폭이다.
항공사는 저렴한 연료와 지속적인 여행 호황을 누리고 있다. 미국 교통안전청의 일일 공항 검사는 최근 팬데믹 이전인 2019년 수준을 넘어섰다.
델타항공은 목요일에 사상 최대 분기 실적을 발표했으며, 가을이 시작될 때까지 더 많은 기록적인 매출을 예상하고 연간 전망치를 상향 조정했다.
항공사가 1마일을 비행할 때마다 얼마나 많은 수익을 창출하는지 측정하는 델타항공의 가용 좌석 마일당 수익은 지난 분기에 1년 전보다 1% 증가했으며, 수용 능력은 17% 증가했다. 이는 서비스 추가에도 불구하고 운임과 수익이 견조하게 유지되고 있다는 신호다.
국제선 요금은 고객들이 해외 여행을 선택함에 따라 개선되고 있는 것으로 보이며, 이는 팬데믹 여행 제한 기간 동안 여행객들이 국내 목적지를 선호했던 지난 해와는 다른 변화다.
델타항공의 국내선 부문 매출은 2019년 동기 대비 1% 감소했지만, 대서양 횡단 부문 매출은 22%, 태평양 횡단 부문 매출은 29%, 라틴 아메리카 서비스 부문 매출은 16% 증가했다.
항공사들은 특히 올여름 유럽 노선에 기록적인 양의 서비스를 추가하는 데 공격적으로 나섰으며, 높은 단가 수익은 유럽 요금이 계속 유지되고 있음을 보여준다.
유나이티드 항공과 아메리칸 항공은 다음 주에 결과를 발표할 예정으로, 수요에 대한 전망을 제공할 것으로 보인다.
기사원문 : CNBC (2023.7.13) <Airfare is cooling as carriers add service for summer peak period>
Flights are getting cheaper as airlines boost service during what’s shaping up to be a busy summer.
U.S. inflation data this week showed airfares dropped 8.1% in June from a month earlier, the biggest decline in nearly a year and the second biggest since April 2020, when the Covid pandemic suddenly sapped demand for air travel.
Airlines are enjoying cheaper fuel and a lasting boom in travel. Daily airport screenings by the Transportation Security Administration have recently surpassed 2019 levels, before the pandemic.
Delta Air Lines on Thursday reported its highest-ever quarterly earnings, estimated more record revenue through the start of fall and hiked its full-year forecast.
Delta’s revenue per available seat mile, which measures how much airlines are generating for every seat they fly one mile, rose 1% in the last quarter from a year ago with capacity up 17%. It’s a sign that fares and revenue are holding up despite added service.
International fares appear to be doing better as customers opt for trips abroad, a shift from previous years when travelers favored domestic destinations during pandemic travel restrictions.
Delta’s domestic revenue unit revenues fell 1% in the quarter from the same period of 2019, but trans-Atlantic unit revenues rose 22% and the smaller trans-Pacific segment climbed 29% and Latin American service unit revenues were up 16%.
Airlines have been especially aggressive in adding record amounts of service to Europe this summer and higher unit revenues are showing that fares there continue to hold up.
United Airlines and American Airlines will provide their outlooks on demand next week when they’re scheduled to report results.