BBC에서 전한 뉴스이다.
Mars Bar의 포장지가 플라스틱에서 재활용 가능한 종이로 변경되었다.
이는 Mars Food의 초콜릿 바를 보다 친환경적인 재료로 포장하기 위한 시험적인 노력의 일환이다.
이 새로운 포장은 월요일부터 영국 테스코 500개 매장에서 판매될 예정이다.
이번 조치는 초콜릿 경쟁사인 네슬레가 2021년 1월부터 스마티즈에, 2022년 12월부터 일부 퀄리티스트리트 스위츠에 종이 포장을 도입한 데 이어 나온 것이다.
퀄리티스트리트 전통 과자 11종 중 9종이 종이 패키지로 전환됐다.
오렌지 크런치와 그린 트라이앵글은 이미 재활용이 가능하기 때문에 호일 포장을 유지했다.
Mars는 초콜릿을 보호할 수 있는 적절한 수준의 장벽을 갖춘 적절한 종이 포장 솔루션을 찾는 것이 과제라고 말했다.
일회용 플라스틱
Mars의 현재 플라스틱 포장은 크리스피 팩, 초콜릿 바 포장 등 많은 제품과 마찬가지로 재활용이 불가능하다. 따라서 매립지에 쌓여 수질을 오염시키는 원인이 된다.
필리핀에서는 수 톤의 일회용 플라스틱이 해안에 떠밀려와 병에 담아 쌓아 건축용 벽돌로 재사용되고 있다.
RSPCA는 일회용 플라스틱 쓰레기의 문제는 분해되지 않고 점점 더 작은 부품으로 분해되어 미래에도 환경과 야생 동물에 영향을 미칠 것이라고 말했다.
정부는 지난 1월 플라스틱 수저, 접시, 폴리스티렌 트레이 등 일회용 플라스틱 금지령을 발표했지만 아직 시행되지 않았다.
영국은 2020년에 플라스틱 빨대 사용을 금지했고, 인도도 2022년에 이를 따르고 있다.
한편, 프랑스는 지난 1월 테이크아웃 음식점에서 일회용 플라스틱 사용을 금지했다.
Mars Incorporated는 이러한 변화로 인해 영국, 아일랜드, 캐나다에서 연간 2억 개의 바가 탄소 중립이 될 것이라고 밝혔다.
테스코의 패키징 개발 매니저인 앤드류 플러드(Andrew Flood)는 Mars와의 제휴를 기쁘게 생각하며 이 노력이 테스코의 플라스틱과 패키지를 없애는 독특한 전략과 일치한다고 덧붙였다.
기사원문 : BBC (2023.05.29) <Mars bar plastic wrapper swapped for paper>
Mars bars have been given a new look with recyclable paper wrappers instead of plastic.
It is part of a pilot, trialling more environmentally friendly materials for Mars Food’s chocolate bars.
The new packaging will be rolled out at 500 Tesco stores in the UK from Monday.
The move follows chocolate rivals, Nestle, which has been using paper packaging for Smarties since January 2021 and on some Quality Street sweets since December 2022.
Nine of the 11 Quality Street traditional sweets moved to paper-based packaging.
The Orange Crunch and the Green Triangle remained in their foil wrappers as these are recyclable already.
Mars say it’s a challenge to find the right paper packaging solution with an “adequate level of barrier properties to protect the chocolate”.
Single-use plastics
Mars’s current plastic wrappings are not recyclable, as is the case for many items including crisp packets and many chocolate bar wrappers. This leads to them accumulating in landfill and polluting waters.
In the Philippines, which sees tonnes of single-use plastics wash up on its shores, such packaging is repurposed to make bricks for building by being stuffed in to bottles and stacked.
The RSPCA says that the problem with single-use plastic waste is that it does not break down, and that it only breaks up into smaller and smaller parts, which impacts environment and wildlife for many years in the future.
The government in January announced a ban on single-use plastics such as plastic cutlery, plates and polystyrene trays, although the ban has not yet come in to effect.
Plastic straws were banned in the UK in 2020, with India following suit in 2022.
Meanwhile, France banned the use of single-use plastics in takeaway food venues in January.
Mars Incorporated said the change will make “200 million bars per year carbon neutral in the UK, Ireland and Canada”.
Andrew Flood, Tesco packaging development manager, said he was “delighted to partner with Mars”, adding that the initiative aligned with Tesco’s “own strategy of removing plastic and packaging” in its business.