CNBC가 전한 소식이다.
넷플릭스는 한국시간 4일 오전 3시에 모바일 게임을 출시했다. 이는 새로운 가입자를 확보하고 유지하기 위한 방안으로 거대 스트리밍 회사 넷플릭스의 새로운 사업이다.
넷플릭스 가입자는 넷플릭스 앱에서 추가 비용 없이 게임을 즐길 수 있다. 게임은 ‘기묘한 이야기(Stranger Things) : 1984’, ‘기묘한 이야기 3 : 더 게임’, ‘슈팅 훕스(Shooting Hoops)’, ‘카드 블래스트(Card Blast)’, ‘티터 업(Teeter Up)’ 등 5종이다. 게임은 안드로이드용으로 출시될 예정이며 이후 애플 iOS용으로 출시될 예정이다.
넷플릭스는 더 많은 사용자의 관심을 끌고 서비스에 가치를 더하기 위해 영화를 포함한 영상매체를 넘어서기 위해 노력해왔다. 넷플릭스는 2019년 주주 서한에서 게임 “포트나이트”를 경쟁자로 지목하기도 했으며 올해 여름에는 페이스북의 비디오 게임 임원인 마이크 버듀(Mike Verdu)를 고용하기도 했다.
넷플릭스는 다른 서비스와 경쟁하는 독립형 제품으로 게임을 구축할 것이라고 밝혔지만 경영진은 앞으로 인기 있는 캐릭터나 게임이 비디오 콘텐츠를 제작하는 데도 도움이 될 수 있기를 희망하고 있다. 예를 들어, 넷플릭스는 어떤 캐릭터가 게임에 더 자주 플레이되거나 어떤 게임이 인기가 있다는 것을 인식하면 게임 캐릭터나 세계관 영상을 더 많이 제작하도록 밀어붙일 수 있다.
올 여름 초 넷플릭스의 최고 운영 책임자이자 최고 제품 책임자인 그렉 피터스는 “언젠가 우리는 영화나 시리즈를 탄생시키는 게임을 보게 될 것”이라고 말하며 넷플릭스는 “다양한 형태의 엔터테인먼트 간의 풍부한 상호 작용을 실제로 볼 수 있는 놀라운 장소가 될 것”이라고 덧붙였다.
Netflix started rolling out its mobile games Tuesday, pushing the streaming giant into a new business as it looks for additional ways to gain and keep subscribers.
Subscribers have the option of playing five different games on the app, including “Stranger Things: 1984,” “Stranger Things 3: The Game,” “Shooting Hoops,” “Card Blast” and “Teeter Up.” The games will first launch for Android phones and later will be available on Apple’s iOS.
The games are available in the Netflix app.
Netflix has been working to go beyond its traditional film and show offerings in an effort to grab more user attention and add value to the service. Netflix pointed to the game “Fortnite” as competition in its shareholder letter in 2019. Earlier this summer, it hired video game executive Mike Verdu from Facebook, where he was vice president of augmented reality and virtual reality content.
The games are included with Netflix subscriptions and will not include advertisements or in-app purchases. While Netflix said it will build games as a standalone product that competes with other services, executives hope popular characters or games may be able to help with video content decisions in the future. For example, if the company recognizes a character is played in a game more often or one game does better than another, it could push the character or show to be featured more.
“Maybe someday we’ll see a game that spawns a film or a series,” Greg Peters, Netflix’s chief operating officer and chief product officer, said earlier this summer. “That would be an amazing place to get to, to really see the rich interplay between these different forms of entertainment.”