CNBC가 전한 소식이다.

구글은 현재 검색엔진을 재설계하고 있으며 이를 통해 구글은 사용자의 검색 결과를 더 오래 보관할 수 있게 되었다.

구글은 Search On이라는 두 번째 연례 검색 행사에서 검색 결과에 대한 최신 발전 내용을 선보였다. 당사는 이전 인공 지능보다 구체적이고 복잡한 질문에 답변할 수 있는 능력을 선전했다.

경영진은 MUM(Multitask Unified Model)이라는 새로운 AI 기술이 구글 검색을 지원했던 BERT 모델보다 1,000배가량 더 성능이 향상되었다고 말했다. 텍스트, 이미지 및 비디오에서 데이터를 가져오는 MUM은 사용자에게 ‘후지산의 특정 하이킹에 필요한 것이 무엇인지’까지도 알려줄 수 있다고 구글은 자신했다. 

또한, 이후 남성용 스웨트셔츠를 검색하는 경우 구글은 소매업체, 블로그 및 유튜브의 리뷰동영상에 대한 링크를 포함하여 더 많은 결과를 표시할 수 있게 된다고 구글의 쇼핑 부사장인 매트 마드리걸(Matt Madrigal)은 말했다. 그리고 사이트는 사용자가 클릭하지 않고도 가격을 비교할 수 있도록 될 것이라고 그는 덧붙이며 “작은 머리에 어울리는 모자”, “스노보드 바닥에 있는 디자인”을 찾으려는 노력의 예를 들었다.

구글은 모회사 알파벳(Alphabet)은 온라인 광고를 넘어 클라우드 컴퓨팅, 무인 자동차 및 기타 프로젝트를 확장하고 있으나 검색은 여전히 회사의 핵심이다. 가장 최근 분기에 구글은 월스트리트 분석가들이 트래픽과 관련해 예상한 비용보다 10억 달러 이상을 지불했다. 이는 1년 전 같은 기간에 비해 50% 이상 증가한 비용이다. 사용자들이 구글 사이트에 머물게하는 것은 잠재적으로 비용을 감소시키는 한 가지 방법이다.

구글은 사용자들이 웹사이트와 함께 검색 결과를 볼 수 있도록 이미지 인식 기술인 구글 렌즈를 크롬에도 도입할 것이라고 밝혔으며, 마드리걸은 “곧 아이폰의 구글 앱에 페이지의 모든 이미지를 검색할 수 있는 새로운 버튼이 표시될 것”이라고 말했다. 

또한 구글의 검색 담당 부사장인 판두 나약(Pandu Nayak)은 셔츠의 스크린샷을 찍은 사람이 구글 내 소매업체로부터 추천을 받을 수 있다고 말했다. 예를 들어 자전거 사진을 찍은 사람이 특정 부품을 수리하는 방법을 검색할 수 있다.

“우리는 여러분이 자전거를 도로로 다시 갖고오기 위해 필요한 모든 것을 보여줄 것”이라고 말하며 웹사이트, 비디오, 블로그의 검색 결과를 보여주었다. 그의 데모에 나타난 첫 번째 결과는 유튜브의 비디오였다.

이에 대해 구글의 엘리자베스 리드 부사장은 검색 페이지가 “끝없는 시각적 아이디어의 흐름”이 될 것이라고 말했다.

 


 

Google is redesigning its dominant search engine, and users may find that future results keep them on Google’s own properties for even longer.

At its second annual search event, called Search On, Google showed off its latest batch of advancements to search results. The company touted its artificial intelligence and the ability to answer more specific and complicated queries.

Executives said the new AI technology called Multitask Unified Model, or MUM, is 1,000 times more powerful than the BERT model powering Google Search. Pulling data from texts, images and videos, MUM can supposedly tell a user what’s needed for a specific hike on Mt. Fuji.

If searching for men’s sweatshirts, Google will show more results that include links to retailers, blogs and review videos from YouTube, said Matt Madrigal, Google’s vice president of merchant shopping. The site will also make recommendations and let users compare prices without clicking away, he said.

Madrigal gave the example of trying to find “the best hat for small heads” or “that awesome design on the base of a snowboard.”

While Google parent Alphabet has expanded well beyond online ads into cloud computing, driverless cars and other projects, search remains the lifeblood of the company. But as it gets bigger, the company also pays more to partner content sites.

In the most recent quarter, Google paid more than $1 billion over what Wall Street analysts expected for traffic. Those costs grew by more than 50% from the same period a year earlier. Keeping users on Google sites is one way to potentially keep costs in check.

Google said it will be bringing its image recognition technology, Google Lens, to its Chrome internet browser so users can see search results alongside a website.

“Soon, you’ll see a new button in the Google app on your iPhone to make all images on the page instantly searchable,” Madrigal said. “There’s no need to leave the website you’re on.”

The company said it will also include a store’s inventories on its site.

Pandu Nayak, vice president of search, said a person taking a screenshot of a shirt will be able to get recommendations from retailers within Google.

For example, someone taking a photo of a bike may search for how to fix a particular component.

“We’ll show you everything you need to get your bike back on the trail,” he said, showing search results from websites, videos and blogs. The first result displayed in his demo was a video from YouTube.

Elizabeth Reid, another vice president at Google, said the search page will become “an endless stream of visual ideas.”