에어비앤비는 지난 1분기 대비 29% 증가한 8,310만 건의 숙박 및 체험이 예약됐다고 보고했으며, 1년 전 코로나 19 유행으로 여행 산업이 붕괴된 시기 대비 무려 197%가 증가한 수치라고 밝혔다. 스트리트어카운트(StreetAccount)가 실시한 여론 조사에 따르면 이번 분기에 약 7,920만 회 정도의 예약이 있을 것으로 예측된다.
매출은 13억 4천만 달러로 전년 대비 거의 300% 가량이 증가했다.
한편 에어비앤비의 2분기 영업 및 마케팅 비용은 전년동기대비 175% 증가한 3억 1,500만 달러를 기록했는데, 이는 “Made Possible by Hosts” 캠페인 진행에 따른 마케팅 비용 증가에 기인하는 것으로, 에어비앤비 측은 지난 2월 매출에서 영업 및 마케팅 비용이 차지하는 비중이 상반기에 하반기보다 높을 것이라고 예측한 바 있다.
에어비앤비의 호스트 수입, 서비스 요금, 청소 비용 및 세금 추적 방식인 총 예약 가치는 134억 달러로 전년 대비 320% 증가했으며, 115억 6천만 달러의 팩트셋 컨센서스를 초과했다.
에어비앤비는 분기 순손실은 6,800만 달러로 전년 동기(5억 7,560만 달러)보다 88% 이상 줄었다.
평균 일일 요금은 전 분기 160달러에서 161달러로 상승했는데, 이는 고객이 주택과 경험을 위해 지출하는 금액의 증가를 반영한다. 이 수치는 전년 대비 41% 증가한 것이다.
The company reported 83.1 million nights and experiences booked, up 29% from the first quarter and up a whopping 197% year over year after the travel industry collapsed a year ago amid the Covid-19 pandemic. Analysts polled by StreetAccount had expected 79.2 million nights and experiences booked.
Revenue came in at $1.34 billion, up nearly 300% year over year.
Airbnb’s sales and marketing expenses for the second quarter were up 175% year over year, reaching $315 million. The company attributed the rise in marketing expenses to its Made Possible by Hosts campaign. Airbnb had warned in February that it expected its sales and marketing expenses as a percentage of revenue in the first half of 2021 to be higher than that of the second half.
Gross booking value, Airbnb’s way of tracking host earnings, service fees, cleaning fees and taxes, totaled $13.4 billion, up 320% year over year and above the $11.56 billion FactSet consensus.
Airbnb’s net loss narrowed to $68 million for the quarter, down more than 88% from a net loss of $575.6 million a year prior.
Its average daily rate rose to $161, up from $160 in the prior quarter, reflecting an increase in the amount customers are spending for homes and experiences. That figure was up 41% year over year.