VentureBeat가 전한 소식이다.
개인 정보 보호 엔지니어링 회사인 Transcend의 새로운 보고서에 따르면 기술 경영진의 3/4이 쿠키 동의 배너가 웹사이트 내 사용자 경험에 부정적인 영향을 미친다고 응답했다. 또한 이것이 고객의 신뢰를 잃는 것이 아니라면 해당 배너를 제거하고 싶다고 응답했다. 해당 보고서는 기술 경영진에게 쿠키 동의 배너의 현재 상태에 대해 질문했다.
많은 기업이 개인화된 서비스를 제공하기 위해 고객 추적을 진행하고 있다. 유럽 연합의 일반 데이터 보호규정과 같은 현재 각 국의 개인정보 보호법에 따라 기업은 이제 고객 추적을 진행하기 위해서는 동의 배너 또는 팝업을 통해 고객에게 알려야 한다. Pulse는 100명의 글로벌 기술 리더를 대상으로 회사 웹사이트에서 사용자 추적 및 동의 등 기본 설정을 관리하는 방법을 조사했다.
설문 조사를 살펴보면 리더들은 고객 신뢰와 고객의 온라인 경험 사이에서 긴장된 균형을 유지해야 하는 상황에 직면해 있음을 인정하고 있다. 쿠키 동의 배너는 종종 사이트의 사용자 경험에 부정적인 영향을 미치고 있으며, 직면할 법적 또는 부정적인 브랜드 영향이 없는 경우 웹사이트에서 쿠키 동의 문구를 제거하고 싶다고 대상자들은 응답했다.
한편, 놀랍게도 해당 보고서에서 대다수(79%)의 기업이 회사 웹사이트와 채널에서 추적하는 사용자데이터가 규정을 완전하게 준수하고 있지는 않다는 것을 인정한다고 응답했다. 훨씬 더 많은 수(90%)의 회사는 웹사이트에서 작동하는 모든 유형의 추적 기술을 알고 있지 못한다고 응답했다. 지금의 추적 기술은 쿠키 및 타사 스크립트 추적을 넘어 웹 비콘에서 픽셀, 글꼴, 스타일시트 로드에 이르기까지 모든 항목에 추적 구성 요소가 포함될 수 있다.
Pulse는 2021년 2분기에 직원 200명에서 10,000명 이상에 이르는 글로벌 기업의 이사, 부사장 및 최고 경영진 100명을 대상으로 해당 설문조사를 진행했다.
Three quarters of technology executives agree that cookie consent banners negatively impact their website’s user experience and want to eliminate them, but not at the cost of customer trust, according to a new study by privacy engineering company Transcend. The study asked technology executives about the current state of consent tools.
Many companies are accustomed to tracking customers to deliver personalized experiences. With modern privacy laws, like the European Union’s General Data Protection Regulation, companies are now required to notify customers through a consent banner or pop-up before they can begin tracking. Pulse surveyed 100 global technical leaders on how they manage user tracking and consent preferences on their company’s websites.
In the survey, leaders acknowledge they face a strained balancing act between customer trust and their customers’ online experience. Cookie consent banners often negatively impact their site’s user experience and, if there were no legal or negative brand implications to face, leaders would remove them from their websites.
Shockingly, this report found that the vast majority (79%) of businesses admit that their user data tracking across the company’s websites and channels is not fully compliant. An even greater majority (90%) were not able to confirm that they were aware of all types of tracking technologies operating on their company’s website. Modern day trackers go beyond cookies and third-party scripts – tracking components can live in everything from web beacons to pixels, fonts to stylesheet loads.
Pulse surveyed 100 Directors, VPs and C-suite executives from global companies ranging from 200 to 10,000+ employees in Q2 2021.