Google 로고는 2020 년 1 월 8 일 네바다 주 라스 베이거스에서 열린 2020 CES (Consumer Electronics Show)에서 볼 수 있습니다.

 

알파벳(Alphabet)의 시가 총액은 1조 5천 억 달러 이상으로 애플(Apple), 마이크로소프트(Microsoft), 아마존(Amazon)과 함께 대규모의 상장 기업이다.

2015년 설립된 Alphabet은 구글(Google)의 지주 회사이다. 구글은 항상 자신을 IT분야 회사임을 밝히며 인터넷 검색,  휴대전화, 인공지능, 자율주행 자동차 및 건강 기술과 같은 광범위한 기술 분야에 투자해왔다. 지난 화요일 시작된 소프트에어 개발자를 위한 컨퍼런스인 Google  I/O는 일반적으로 미래에 대한 광범위한 비전과 함께 심층적인 기술 토론을 진행했다.

그러나 구글의 주된 수익은 온라인 광고이다. 2020년에 알파벳은 1,830억 달러의 수익이 발생했는데 이 중 80% 이상인 1,470억 달러는 구글 광고 사업에서 나왔다.

eMarketer에 따르면 구글은 10년 넘게 온라인 광고 시장을 선도해왔으며 2021년 전 세계 디지털 광고 지출의 거의 29%를 차지할 것으로 예상된다. 2위 페이스북은 24% 미만, 알리바바는 9%가 될 것으로 예상된다.

수년간, 구글은 콘텐츠 출판사들이 광고를 통해 돈을 벌 수 있게 해주고, 광고 구매자들이 구글 검색, 유튜브, 지도 그리고 인터넷상의 다른 웹사이트에서 그들이 원하는 종류의 사람들을 찾을 수 있게 해주는 많은 광고 기술 도구들을 만들어왔다. 검색 광고와 기타 속성이 구글의 광고 수입의 대부분을 차지하고 있지만, 1분기에 전년 동기 대비 50% 가까이 증가한 유튜브 광고 사업도 기존의 선형 텔레비전으로부터 점점 더 많은 광고비를 빼앗고 있다.

아래는 구글 광고의 검색 및 기타 서비스 부분의 수익 창출 방법이다.

 

검색 및 기타 Google 서비스

검색 광고는 구글에서 가장 수익성이 높은 단위이다. 2020년에는 “검색 및 기타” 수익으로 1,040억 달러를 창출하여 구글 광고 매출의 71%와 알파벳 총 매출의 57%를 차지하였다.

이 “검색 및 기타” 수치는 Gmail, Maps, Google Play 앱 스토어와 같은 구글 소유의 다른 자산에 대한 광고와 함께 구글의 검색 속성에서 생성된 수익을 포함한다.

구글 제품을 사용하는 광고주들은 검색 키워드(검색 결과에서 그들의 광고를 관련 사용자에게 보여주도록 유도하는 특정한 단어와 구문)를 입찰할 수 있다.

광고주라면 누구나 다른 입찰 전략에서 선택할 수 있다. 예를 들어, 자신의 사이트로 트래픽을 발생시키려는 경우, 누군가가 광고를 클릭할 때 지불하는 “클릭당 비용” 입찰을 선택할 수 있습니다. 해당 클릭에 대해 본인이 지불하고 싶은 최대 금액을 선택할 수 있으며, 매번 광고가 검색에 나타날 자격이 주어질 때마다 경매는 광고의 게재 여부와 게재 순위를 결정한다.
 
Google 검색의 매트리스 광고의 예입니다.
 

디지털 마케팅 전문가 인 Joe Balestrino는“일반적으로 산업이 경쟁이 치열하고 비용이 많이 들수록 입찰 비용이 더 많이들 것”이라고 말했다.

“예를 들어, 당신이 변호사이고 크레인 사고를 다루는 사람이라면, 소송에서 수백만 달러를보고 있다면 당신의 클릭에 대해 광고주는 광고료로 수백 달러를 지불하게 될 것입니다. 반면, 집 청소 사업을 운영하는 경우 평균 판매액이 50 달러 일 수 있으므로 클릭당 7 달러를 지불하게 될 것입니다. 따라서 틈새 시장의 경쟁 정도와 사업주가 버는 돈의 정도에 따라 키워드는 더 많은 비용이 듭니다.”라고 그는 말했다.

구글은 또한 광고주들이 금융 관련 상품이나 서비스를 사는 데 관심이 있거나 임대인 대 주택 소유자와 같은 장소, 언어 및 시청자들을 겨냥하도록 허용하고 있다.
 
Google Ads에서 검색 광고 구매
 
이 회사는 주로 상업 검색에 광고를 게재하는데, 이는 Wedbush의 추정에 따르면 검색의 약 80%가 여전히 광고를 통해 수익을 창출하지 못한다는 것을 의미한다. 구매가 점점 온라인으로 이동 함에 따라 분석가들은 광고 예산이 선형 TV 및 다이렉트 마케팅과 같은 영역에서 검색으로 계속 이동할 것으로 예상합니다.

그러나 Amazon은 검색에서 Google과 점점 더 경쟁하고 있다. eMarketer는 2021년에 Google이 미국 전체 검색 광고 수익의 56.8 %를 차지할 것으로 예상 하지만 Amazon의 점유율 또한 꾸준히 증가하고 있다. eMarketer의 예측에 따르면 이는 전체 광고 시장에서 Google의 점유율을 약화시킬 것이라고 본다. 

“그들이 점유율을 잃고있는 곳은 기본적으로 검색 부분에 관한 것입니다. 그리고 그들이 검색 광고의 점유율을 잃는 이유는 더 많은 검색광고 지출이 Google이나 같은 일반적인 검색 사이트가 아닌 Amazon과 같은 사이트에 들어가기 때문입니다. Bing, eMarketer 수석 분석가 Nicole Perrin이 말했다.

온라인 구매를 찾는 사람들이 증가함에 따라 이는 구글의 이익만을위한 것이 아닙니다. “전염병을 통해 온라인 구매가 늘어나고 있으며 상품과 서비스에 대한 디지털 수요가 증가했습니다.”라고 그녀는 말했다. “Google은 이로부터 혜택을 받았지만 Amazon은 더 많은 혜택을 얻었습니다.”

구글의 검색 비즈니스에 대해 낙관적인 분석가들은 음성 및 이미지 검색을 사용하든 잠재적인 관심을 끄는 눈앞에 제품을 제공하기 위해 다른 혁신을 사용하든 수년에 걸쳐 발전해 왔으며 앞으로도 계속 그렇게 할 것이라고 말한다. 

Google Ads에서지도 광고 구매

Google지도의 광고

 

한편 지도와 같은 제품은 광고 측면에서 더욱 전략적으로 변하고 있다. 광고주는 Google지도를 사용하여 지역 비즈니스 목록 및 ‘핀’광고를 구매할 수 있다. 2019년에야 광고를 허용하기 시작한 지도는 월간 활성 사용자가 10억 명이며 하루에 수만 번 업데이트되고 있다.

구글은 자사의 지도사업이 얼마를 벌고 있는지 밝히지는 않지만 구글에서 가장 수익이 적은 제품 중 하나라고 모건 스탠리 애널리스트 브라이언 노왁은 CNBC에 말했다 . 그는 지도사업을 2023년까지 110억 달러의 가치가 있을 것으로 추정했다.

 


 

Alphabet’s market capitalization of over $1.5 trillion makes it one of the most valuable publicly traded companies in the world, trailing only Apple, Microsoft and Amazon.

Created in 2015, Alphabet is essentially a holding company for Google, which generates nearly all of its revenue and profit. Google has always portrayed itself as a tech company and has invested in many far-reaching areas of technology — such as internet search, mobile phones, artificial intelligence, self-driving cars and health technology. Its conference for software developers, Google I/O, which kicks off Tuesday, typically intersperses deep tech talk with far-reaching visions of the future.

But Google’s main business is online advertising. In 2020, Alphabet generated almost $183 billion in revenue. Of that, $147 billion — over 80% — came from Google’s ads business, according to the company’s 2020 annual report. 

Google has been the market leader in online advertising for well over a decade and is expected to command nearly a 29% share of digital ad spending globally in 2021, according to eMarketer. Number-two Facebook is expected to capture less than 24%, while Alibaba is projected to be a distant third, with less than 9%.

Over the years, Google has built and acquired a slew of ad tech tools that enable content publishers to make money through advertising and let ad buyers seek out the kinds of people they would like to get in front of on Google Search, YouTube, Maps and on other websites across the internet. While Search and other properties make up the bulk of Google’s ad revenues, its YouTube advertising business, which saw a near 50% year-over-year jump in the first quarter, is increasingly grabbing ad dollars away from traditional linear television. 

Here are the major pieces of Google’s advertising business and how they make money. 

 

Search and other Google properties

Search is Google’s most lucrative unit. In 2020, the company generated $104 billion in “search and other” revenues, making up 71% of Google’s ad revenue and 57% of Alphabet’s total revenue.

That “search and other” figure includes revenue generated on Google’s search properties, along with ads on other Google-owned properties like Gmail, Maps and the Google Play app store.  

Advertisers using Google products can bid on search keywords — specific words and phrases that lead their ads to show up to relevant users in search results.

Any advertiser can choose from different bidding strategies. If they want to generate traffic to their site, for instance, they might choose to do “cost-per-click” bidding, where they pay when someone clicks on their ads. They can choose a maximum amount they want to pay for that click, and each time an ad is eligible to appear for a search, an auction will determine whether the ad shows up, and in which position.

“Usually, the more competitive and more expensive an industry is, the more expensive the bid is going to be,” said Joe Balestrino, a digital marketing specialist.

“For example, if you’re an attorney and you deal with crane accidents … you’re looking at about millions of dollars in lawsuit, you’re probably going to pay a couple hundred dollars for that click. [Whereas] if you’re running a house-cleaning business, you’re probably paying $7 a click because your average sale is maybe 50 bucks. So depending on how competitive the niche and how much money a business owner stands to make, the more costly those keywords are,” he said.

Google also lets advertisers target a location, language and audience — like people who are interested in buying finance-related products or services or who are renters vs. homeowners.

The company primarily shows ads on commercial searches, which means about 80% of searches still aren’t monetized through ads, according to estimates from Wedbush. As buying increasingly moves online, analysts expect ad budgets to continue shifting from areas like linear television and direct marketing into search.

But Amazon is increasingly competing with Google on search. Alhough eMarketer expects Google will account for a 56.8% share of all U.S. search ad revenue in 2021, Amazon’s 19% share has been steadily growing. That’s eroding Google’s share of the ad market overall, according to eMarketer forecasts. 

“The place where they’re losing share is basically all about the search piece, and the reason that they’re losing share of search ads is because more search ad spending is going to sites like Amazon, instead of general search sites like Google or Bing,” said eMarketer principal analyst Nicole Perrin.

With people increasingly looking to buy online, it’s not just to Google’s benefit. “It’s happening right now. It’s been happening through the pandemic, there’s been more digital demand for goods and services,” she said. “Google has benefited from that, but Amazon has benefited more.”

Analysts who are optimistic about Google’s search business note that it has evolved throughout the years and will continue to do so, whether it’s using voice and image searches or other innovations to get products in front of potentially interested eyeballs. 

Meanwhile, products like Maps are becoming more strategic on the ad side. Using Google Maps, advertisers can buy ads for local business listings and “pins.” Maps, which only began allowing ads in 2019, has 1 billion monthly active users and it’s updated tens of thousands of times in a day. 

Google doesn’t break out how much its Maps business makes, but it’s one of Google’s most under-monetized products, Morgan Stanley analyst Brian Nowak told CNBC. He estimated it could be worth $11 billion by the year 2023.