로이터 통신이 전한 소식이다.
페이스북은 28일(현지시간) 분기별 매출과 이익 모두 월스트리트의 기대치를 상회했지만, 애플의 개인정보 보호정책으로 인해 광고 타겟팅이 더욱 어려워짐에 따라 올해 말 성장률이 크게 감소할 수 있다고 경고했다.
소비자들이 코로나 19 유행기간 동안 온라인 쇼핑을 비중이 늘어나면서 디지털 광고가 늘어났고 이는 광고 가격 상승으로 이어졌다. 그리고 그 결과 페이스북의 수익은 전년 대비 48% 급증했다. 앞으로 세계 최대의 소셜 네트워크로서 광고 사업을 넘어 확장하기 위해 전자상거래 기능을 구축하는 데 주력할 것이라고 페이스북은 밝혔다.
한편, 이 날 페이스북 주가는 6.5% 오른 326달러를 기록했다.
마크 저커버그(Mark Zuckerberg) 페이스북 최고경영자(CEO)는 컨퍼런스 콜에서 “모든 기능을 갖춘 커머스 플랫폼을 구축하려면 아직 멀었다… 그러나 우리는 해당 부분 구축을 위해 전력을 다하고 있다”고 말했다.
Refinitive의 IBES 자료에 따르면, 주로 광고 매출로 구성되어 있는 총 매출액은 3월 31일로 끝나는 1분기에 261억 7천만 달러를 기록하여 분석가들의 평균 예상치인 236억 7천만 달러를 상회했다.
디지털 광고 산업은 대유행 기간 동안 호황을 누리며 페이스북과 구글을 포함한 다른 회사들에게 이익을 가져다 주었다. 구글은 지난 화요일 모기업인 알파벳을 통해 분기별 사상 최대 이익을 발표했다.
Investing.com의 선임 분석가인 Jesse Cohen은 “현재 진행 중인 독점 금지 조사, 지속적인 개인 정보 보호 문제, 광고 비즈니스에 부정적인 영향을 미칠 수 있는 새로운 변화와 같은 몇 가지 역풍에도 불구하고 Facebook은 블록버스터급의 분기점을 제공했다.”고 평가했다.
저커버그는 회사가 증강 및 가상현실 구축, 전자상거래 기능, 콘텐츠 제작자들이 페이스북 플랫폼에서 돈을 벌 수 있도록 돕는 세 가지 핵심 영역에 집중할 계획이라고 말했다.
페이스북의 월간 활동 사용자는 28억 5천만 명으로 10% 증가했다.
1분기 순이익은 95억 달러(주당 3.30달러)로 1년 전의 49억 달러(주당 171달러)에 크게 상회했다. 분석가들은 주당 2.37달러의 이익을 기대했다.
페이스북은 오큘러스 가상현실 헤드셋과 인프라 같은 소비자 하드웨어 제품에 투자하기 때문에 연간 총 지출이 700억~730억 달러대에 이를 것이라고 밝혔다.
그러나 페이스북은 아이폰의 프라이버시 정책 변화가 이번 2분기에는 크게 영향을 미칠 것으로 예상한다고 밝히며 3·4분기 매출 증가세도 순차적으로 둔화될 수 있다고 밝혔다.
페이스북은 아이폰 앱 개발자들이 사용자의 특정 데이터 수집 허가를 요청하기 시작하라는 요구에 대해 비난했다. 페이스북은 이러한 변화가 사업에 해를 끼칠 것이며 개인화된 광고에 의존하는 작은 회사들에게 피해를 줄 것이라고 말했다.
페이스북과 인스타그램 내에 쇼핑과 전자상거래 기능을 구축하기 위한 노력은 회사에 추가 매출을 가져오고 광고 인벤토리를 더 가치 있게 만들 것으로 기대된다.
페이스북은 최근 콘텐츠 제작자들이 인스타그램에서 제품을 추천함으로써 발생하는 회사 광고비의 삭감액을 수익으로 할 수 있도록 하는 제휴 프로그램을 포함한 많은 새로운 기능들을 놀렸다.
또한, 이달 초 페이스북은 인기 앱 클럽하우스와 인앱 음악 및 팟캐스트 플레이어에 필적하기 위해 라이브 오디오 룸을 포함한 다양한 오디오 제품을 만들고 있다고 발표했다.
한편, 페이스북은 미국 주 및 연방무역위원회로부터 주요 독점금지 소송에 직면하고 있으며, 콘텐츠 조정 정책, 알고리즘 시스템, 사용자 데이터 처리로 의원들과 권리 단체들로부터 지속적으로 비난을 받고 있다.
Facebook Inc. beat Wall Street expectations for both quarterly revenue and profit on Wednesday but warned that growth later this year could “significantly” decline as new Apple Inc. privacy policies will make it more difficult to target ads.
A surge in digital ad spending during the pandemic when consumers shopped online, along with higher ad prices, helped Facebook revenue surge 48%. Looking ahead, the world’s largest social network said it will focus on building e-commerce features to expand beyond its ad business.
Shares of Facebook rose 6.5% to $326.00 in extended trading.
“We have a long way to go to build out a full-featured commerce platform … but I am very committed to getting there,” Facebook Chief Executive Mark Zuckerberg told analysts on a conference call to discuss earnings.
Total revenue, which primarily consists of ad sales, hit $26.17 billion in the first quarter ended March 31, beating analysts’ average estimate of $23.67 billion, according to IBES data from Refinitiv.
The digital advertising industry has boomed during the pandemic, benefiting Facebook and others including Google, whose parent company Alphabet Inc. reported record quarterly profit on Tuesday.
“Despite several headwinds — such as ongoing antitrust scrutiny, lingering privacy concerns, as well as looming changes which could negatively impact its advertising business — Facebook delivered another blockbuster quarter,” said Jesse Cohen, senior analyst at Investing.com.
Zuckerberg said the company plans to focus on three key areas: building augmented and virtual reality, e-commerce features and helping content creators earn money on Facebook’s platforms.
Monthly active users on Facebook rose 10% to 2.85 billion.
Net income for the first quarter came in at $9.5 billion, or $3.30 per share, compared with $4.9 billion, or $1.71 per share, a year earlier. Analysts had expected a profit of $2.37 per share.
Facebook said its total expenses for the year would be in the range of $70 billion to $73 billion, as it invests in consumer hardware products like Oculus virtual reality headsets and infrastructure.
On Wednesday, Facebook said it expects the iPhone privacy change to impact the second quarter, but third- and fourth-quarter revenue growth could slow sequentially.
Facebook has blasted Apple over its requirement that iPhone app developers begin asking users’ permission to collect certain data for ads. Facebook says the change would harm its business and hurt small companies that rely on personalized advertising.
Its push to build shopping and e-commerce features within Facebook and Instagram are expected to bring additional revenue to the company and make its ad inventory more valuable.
The company recently teased a slew of new features, including an affiliate program to let content creators earn a cut of sales generated from recommending products on Instagram.
Earlier this month, Facebook announced it was building a bevy of audio products including live audio rooms to rival the popular app Clubhouse plus in-app music and podcast players.
The company remains under scrutiny over its power as it faces major antitrust lawsuits from a large group of US states and the Federal Trade Commission, and is under regular fire from lawmakers and rights groups for its content moderation policies, algorithmic systems and handling of users’ data.