CNBC가 전한 소식이다.

CNBC에 따르면 저커버그는 이날 클럽하우스에 출연해 “애플의 예정된 iOS 14에 대한 개인정보 업데이트를 ‘통제할 수 있을 것’이라고 확신한다”며 “우리는 좋은 위치에 있을 것”이라고 말했다.

저커버그는 목요일 오후 조시 콘스탄틴의 프레스 클럽 하우스 룸에서 “애플의 개인정보 업데이트는 우리를 전략적으로 좋은 위치에 있을 것”이라고 말했다.

애플은 개인정보보호 정책 강화 일환으로 맞춤형 광고를 차단한다는 계획이다. 이용자가 앱을 실행할 때 팝업창을 띄워 정보에 접근해도 될지를 묻고 이를 승인받는 방식이다.

애플은 이 변화가 올 봄 일찍 나타날 것이라고 말했다.

저커버그는 페이스북과 인스타그램을 통해 직접 상품을 팔기로 결정하는 기업이 많아지면 이런 변화가 페이스북에 도움이 될 수 있다고 설명했다.

저커버그는 “애플의 변화가 더 많은 기업들이 자사 플랫폼 밖에서 제품을 사용하고자 하는 고객을 찾기 위해 데이터를 더 어렵게 함으로써 자사 플랫폼에서 더 많은 상거래를 하도록 장려한다면 우리는 더 강력한 위치에 있을 가능성이 있다”고 말했다.

저커버그의 언급은 페이스북이 애플사의 다가오는 변화가 회사의 광고 사업에 어떤 영향을 미칠지에 대해 전달한 가장 낙관적인 발언이다.

2020년 7월 데이비드 웨너 페이스북 CFO는 애플의 iOS 14 변경으로 소셜 미디어 회사의 광고 대상화 능력이 손상될 수 있다고 말했다. 또한 2020년 8월에는 이 변화가 회사 순매출의 10% 미만을 나타내는 시청자 네트워크 광고 사업의 50% 이상 감소로 이어질 수 있다고 밝혔다. 페이스북은 지난 1월 4분기 실적에서 투자자들에게 애플의 변화가 1분기 후반에 페이스북 사업에 영향을 미치기 시작할 수 있다고 말했다.

 

 

페이스북은 더 많은 커머스 제품을 선보임으로써 다가오는 애플 변화에 대비했다.

가장 주목할 만한 것은 2020년 소셜 미디어 회사가 페이스북 숍과 인스타그램 샵을 소개했다는 점이다. 이러한 기능들은 브랜드들이 페이스북의 가장 인기 있는 앱에 직접 제품 카탈로그를 나열하고, 페이스북과 인스타그램에서 직접 상품을 판매하는 것을 가능하게 한다.

저커버그는 페이스북의 2억5000만 사용자들이 100만 개의 상점을 이용하고 있다는 점을 언급하며 “페이스북과 인스타그램을 통해 직접 상품을 판매하기로 하는 기업이 늘어나면 페이스북에 이익이 될 수 있다”고 강조했다.

 


Facebook CEO Mark Zuckerberg on Thursday said he is confident the social media company “will be able to manage through” Apple’s upcoming planned privacy update to iOS 14, which will make it easier for iPhone and iPad users to block companies from tracking their activity to target ads.

“We’ll be in a good position,” Zuckerberg said Thursday afternoon in Josh Constine’s PressClub Clubhouse room.

 

Apple’s upcoming privacy changes will inform users about device ID tracking and ask them if they want to allow it. The tracking is based on a unique device identifier on every iPhone and iPad called the IDFA. Companies that sell mobile advertisements use this ID to help target ads and estimate their effectiveness.

Apple has said that the change will roll out early this spring.

Zuckerberg explained that the change could benefit Facebook if more businesses decide to sell goods directly through Facebook and Instagram.

“It’s possible that we may even be in a stronger position if Apple’s changes encourage more businesses to conduct more commerce on our platforms by making it harder for them to use their data in order to find the customers that would want to use their products outside of our platforms,” Zuckerberg said.

Zuckerberg’s comments are the most optimistic statements Facebook has delivered about how the looming Apple changes may impact the company’s advertising business.

 

In July 2020, Facebook CFO David Wehner said that Apple’s iOS 14 changes could hurt the social media company’s ability to target ads to users, and in August 2020, the company said the changes could lead to a more than 50% drop in its Audience Network advertising business, which represents less than 10% of the company’s net revenue. The company told investors during its fourth-quarter earnings in January that the impact of Apple’s changes could start to affect Facebook’s business late in the first quarter.

Facebook has prepared for the looming Apple changes by introducing more commerce products.

Most notably, the social media company in 2020 introduced Facebook Shops and Instagram Shops. These features make it possible for brands to list their product catalogs directly on Facebook’s most popular apps, and sell goods directly on Facebook and Instagram.

Zuckerberg on Thursday said that already Facebook has 1 million active shops on its services and 250 million people using shops actively.

“Compared to the early conversations we had about how people would use this across Facebook and Instagram and our product, I think this is something that’s well on track to be something that’s going to be increasingly important to people,” Zuckerberg said.