Deliveries of the ET7 are set to start in the first quarter of 2022, according to Nio CEO William Li (pictured). (Source: Nio)

Pandaily가 전한 소식이다.

중국 전기차(EV)회사인 니오(Nio)사의 주가는 14%까지 급등하면서 1000억 달러 이상의 시가총액을 기록했다. 이로써, 니오는 테슬라(Tesla)와 도요타(Toyota)에 이어 세 번째로 가치가 높은 자동차 제조업체가 되었다.

주말동안 니오사의 연례 행사인 니오데이에서 자체 운전 기술을 갖춘 최초의 고급 전기 세단인 ET7에 대한 계획이 발표되자 다음 날인 월요일에 주가 상승이 일어났다.

ET7에는 라이다 센서와 엔비디아(Nvidia)가 개발한 4개의 온보드 컴퓨터 칩을 포함한 자율 주행 기능 세트가 탑재될 예정이다.

새로운 세단은 2022년 초에 출시될 예정이며 가격은 시속 70kWh 배터리팩으로 69,000달러(한화 7천 600만원)로 시작될 예정이다. 현재 ET7과 가장 비교되고 있는 모델은 Tesla Model S이다.

니오는 또한 2022년 말에 150kWh 솔리드 스테이트 배터리 팩을 출시할 계획을 발표했다. 만약 해당 배터리 팩이 출시될 경우, 이 배터리는 차량의 주행 거리를 충전 간 1,000km 이상으로 늘릴 것으로 예상된다. 니오는 솔리드 스테이트 배터리가 일반적인 배터리와 달리 액체 전해질이 없으며 더 높은 효율성이 보장되면서 생산하기에 더 안전하고 저렴할 것이라고 발표했다.

한편 테슬라는 이르면 4월부터 53,000달러(한화 5천 800만원)의 중국제 Y형 스포츠유틸리티차량(SUV)을 공급할 예정이다.


Nio ET7(Photo by STR / AFP) / China OUT (Photo by STR/AFP via Getty Images)

니오 사의 주식은 월요일에 주당 $63를 약간 밑돌며 거래를 마쳤다. 주식은 근 1년간 약 1,700% 상승했다.

JP 모건은 니오가 발표한 새로운 개발에 대해 “다른 자동차 제조업체보다 빠르게 성장하는 기술을 갖고 있어 (니오의) EV 주식을 계속 거래하는 데 도움이 된다”고 말했다.

니오는 현재 허페이(Hefei) 공장에서 생산한 스포츠유틸리티차량(SUV) 3개 차종을 납품하고 있으며 가격은 46만 달러(한화 5천만원) 이상이다. 동사는 2020년에 43,728대의 차량을 납품해 연간 100% 이상 성장하고 있다.

 


 

Shares of Chinese electric vehicle (EV) company Nio jumped as much as 14% on Monday, propelling the carmaker to a market valuation of more than $100 billion, making the start-up the third most-valued automaker after Tesla and Toyota.

Monday’s gains followed the success of the company’s annual Nio Day over the weekend, when it announced plans for its first luxury electric sedan with self-driving technology, the ET7.

The ET7 will be equipped with a set of autonomous driving features including lidar sensors and four onboard computer chips developed by Nvidia.

The new sedan is due to be delivered in early 2022, with prices starting at 448,000 yuan ($69,000) with a 70 kilowatt-per-hour battery pack. The closest comparison in size and luxury would be with a Tesla Model S.

Nio also announced plans to introduce a 150 kWh solid-state battery pack in late 2022 which will increase its vehicles’ driving range to more than 1,000 km (621 miles) between charges. Contrary to typical batteries, solid-state batteries have no liquid electrolyte and are safer and cheaper to produce while promising a higher range.

Meanwhile, Tesla is expected to begin delivering its China-made Model Y sport-utility vehicle as early as April with a price tag of 339,900 yuan ($53,000).

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Nio closed up about 6.4% Monday to just under $63 a share. Shares are up roughly 1,700% over the past year.

The new developments unveiled by Nio will “help the company continue to trade more like a fast-growth technology/EV stock than a carmaker,” JPMorgan said, bumping its price target.

Nio currently delivers three sports utility vehicle (SUV) models built at its Hefei plant, which are mostly priced above 300,000 yuan. The company delivered 43,728 vehicles in 2020, representing annual growth of more than 100%.