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CNBC가 전한 소식이다.

2019년부터 스포티파이는 수억 달러를 팟캐스트에 투자했다. 이제 스포티파이는 투자자들에게 그 투자가 성공할 것이라는 것을 보여줄 필요가 있다.

스포티파이의 팟캐스트 라이브러리는 Gimlet Media, Anchor, Parcast, Ringer 인수와 같은 큰 거래로 힘을 얻었다. 또한 열렬한 팔로워들을 가지고 있고 정기적으로 팟캐스트 차트 상위권에 랭크된 것으로 추산되는 1억 달러 상당의 조 로건의 팟캐스트에 대한 독점권을 얻었다. 이후 스포티파이는 틱톡 인플루언서 애디슨 래, 킴 카다시안 웨스트, DC 코믹스, 미셸 오바마, 서섹스 공작과 공작부인과 계약을 맺었다.

이제 스포티파이는 해당 투자가 가치가 있다는 것을 보여줄 필요가 있다. 애널리스트들은 광고에 대한 스포티파이의 새로운 접근 방식이 도움이 될 것이라고 말한다.

“일단 팟캐스트를 확장 가능한 방식으로 수익화하기 위한 작품이 마련되면, 팟캐스트 수익은 폭발적으로 증가할 것이라고 생각합니다. 미디어는 단지 광고를 위해 만들어진 것입니다.”라고 Steffel의 분석가 John Egbert는 CNBC에 말했다.

eMarketer의 예측에 따르면, 팟캐스트 광고 지출은 2021년에 10억 달러를 넘어설 것으로 예상된다. 그리고 스포티파이는 광고주들이 팟캐스트 청취자들로부터 더 많은 돈을 벌 수 있도록 도와줄 새로운 도구들을 가지고 있는데, 이는 앞으로 광고 수익을 훨씬 더 낼 수 있도록 도와줄 것이다.

전통적으로 팟캐스트 광고에 대한 투자 수익을 측정하는 것은 까다로웠다. 예를 들어, 팟캐스터들은 얼마나 많은 청취자들이 프로그램을 다운로드 받았는지는 알 수 있지만, 누군가가 방송을 오래 듣거나 광고를 들었는지 항상 알지는 못한다.

올해 초 선보인 스포티파이의 스트리밍 광고 삽입 툴은 플랫폼의 팟캐스트 스트림에 오디오 광고를 적극적으로 삽입해, 보다 많은 타겟팅과 측정을 가능하게 한다. 예를 들어, 광고주들은 이 도구를 사용하여 실제로 광고를 들은 사람들의 나이, 성별, 기기 유형을 볼 수 있다. 광고주들에게 가치가 있는 해당 정보는 이 도구는 기존에는 스포티파이의 독점 팟캐스트에만 이용되었다. 하지만 스포티파이는 최근 2억 3천 5백만 달러를 들여 광고 기술 회사 메가폰을 인수하면서 모든 팟캐스트 배급자들에게 이 사실을 홍보하고 있다.

광고 기술에 대한 이런 종류의 투자는 계속될 것으로 예상된다. Pivotal Research Group의 Jeffrey Wlodarczak은 스포티파이 CNBC에서 “향후 스포티파이가 팟캐스팅을 더 잘 수익화하고, 다양한 시장에서 수익을 창출하며, 광고 지원 고객을 수익화하기 위해서 기술에 더 많은 투자를 하는 것을 볼 수 있을 것입니다.”라고 밝혔다.

스트리밍 광고 삽입 기술이 더욱 두드러지고 팟캐스트가 계속해서 인기를 끌면서, 일부 광고주들은 스포티파이를 통해 이용 가능한 다른 많은 제3의 팟캐스트에 대한 지출에 보다 익숙해질 수 있다.


 

Since 2019, Spotify has spent hundreds of millions of dollars investing in podcasts. Now it needs to show investors that bet will pay off.

Spotify’s podcast library has been bolstered by high-profile deals like its acquisitions of Gimlet Media, Anchor, Parcast and the Ringer. It also gained the exclusive rights to Joe Rogan’s podcast, worth an estimated $100 million alone, which has a cult-like following and regularly ranked at the top of the podcast charts. It has since signed TikTok influencer Addison Rae, Kim Kardashian WestDC Comics, Michelle Obama and The Duke and Duchess of Sussex.

Now it needs to show those investments were worth it. Analysts say Spotify’s new approach to advertising will help.

“Once the pieces are in place to monetize podcasts in a scalable way, I think it’s just going to explode the dollars coming into podcasts. The medium is just made for advertisements,” Stifel analyst John Egbert told CNBC.

According to an eMarketer forecast, podcast ad spend is projected to surpass $1 billion in 2021. And Spotify has new tools that will help advertisers glean more from the people who are listening to podcasts, which could help it rake in much more in ad revenue in the coming years.

Traditionally, it’s been tricky to measure the return on an investment in podcast advertising. Podcasters might know how many listeners downloaded a show, for example, but don’t always know long someone listened or whether they listened to ads.

Spotify’s “Streaming Ad Insertion” tool, which it introduced earlier this year, dynamically inserts audio ads into podcast streams on its platform, allowing for more targeting and measurement. For example, advertisers can use the tool to see the age, gender and device type of people who actually heard an ad. That information is valuable to advertisers, but the tool was initially only used for Spotify’s original and exclusive podcasts. Now it’s opening that up for all podcast publishers with its recent $235 million acquisition of ad tech company Megaphone.

These sorts of investments in ad tech are expected to continue. “You’ll see them invest more in technology to monetize podcasting better and monetize in a variety of markets and monetize their ad-supported customers,” Pivotal Research Group’s Jeffrey Wlodarczak told CNBC of Spotify’s year ahead.

As streaming ad insertion tech becomes more prominent, and as podcasts continue to explode in popularity, some advertisers may become more comfortable with spending on many of the other third party podcasts available through Spotify.