CNBC에 따르면, 페이스북은 애플의 최신 소프트웨어 업데이트로 인해 아이폰 사용자들에게 제공되는 광고 수익에 큰 타격이 있을 수 있다고 밝혔다.
페이스북은, 애플의 새로운 운영체제인 iOS 14에서 사용자 데이터 수집에 추가적인 제한이 생김에 따라 타겟 광고를 제공 하는 것이 지금보다 어려워질 것이라고 개발자들에게 알렸다. 이러한 변경으로 인해, 페이스북 앱을 사용중이 아닐 경우에도 광고주들이 사용자를 타겟팅 할 수 있도록 도와주는 페이스북의 오디언스 네트워크(Audience Network) 서비스가 가장 큰 영향을 받을 것으로 예상된다. 페이스북은 비즈니스에 미칠 영향에 대해 구체적인 숫자를 밝히지는 않았지만, 테스트 결과 개인별 맞춤형 광고를 제거할 경우 오디언스 네트워크의 수익이 50% 이상 감소하는 것으로 나타났다.
페이스북은 iOS 14를 사용하는 기기에 대해서 광고주의 개인 식별 정보 수집을 중단할 예정이다. 또한, 자사의 서비스를 통해서 필요한 정보를 수집할 수 있도록 제한할 것이며, 이로인해 광고주가 애플 사용자들에 대해 정보를 수집하는 것이 어려워질 전망이다.
페이스북은 “이는 우리가 원하는 방향은 아니지만, Apple의 iOS 14 업데이트로 인한 불가피한 결정이었다”며, “iOS 14에서 효과적인 오디언스 네트워크 서비스 제공이 힘들기 때문에, 향후 이를 iOS 14에서 빼는 것도 고려 중”이라고 말했다.
애플의 운영 체제는 구글의 안드로이드에 이어 세계에서 두 번째로 많이 쓰이는 운영 체제이다. 애플은 지난 6월에 iOS 14를 발표했으며, 올가을 해당 운영 체제의 배포를 시작할 것으로 계획하고 있다.
페이스북은 전 세계 19,000명 이상의 개발자 및 퍼블리셔와 협력하고 있으며, 지난해 광고 파트너십의 일환으로 “수십억 달러”를 지불했다고 밝혔다.
According to CNBC, Facebook says its ability to serve ads to iPhone users will be significantly curtailed by Apple’s latest software update.
Apple’s new operating system, iOS 14, places additional restrictions on user data that make it harder to serve them with targeted ads, Facebook said in a note to developers. The biggest impact from the changes will be on Audience Network, Facebook’s service that allows advertisers to target users even when they’re using non-Facebook apps. Facebook did not reveal how much of its business the service comprises, but cited tests showing that removing personalization led to a more than 50% drop in revenue from the Audience Network.
Facebook says it will stop collecting identifiers for advertisers on devices that use iOS 14 and limit the data apps can collect using its services, making it harder for advertisers to track Apple users.
“This is not a change we want to make, but unfortunately Apple’s updates to iOS14 have forced this decision,” Facebook said, adding that the update “may render Audience Network so ineffective on iOS 14 that it may not make sense to offer it on iOS 14 in the future.”
Apple’s operating system is the second most popular in the world behind Google-owned Android. The company announced iOS 14 in June, and a full rollout of the new operating system is expected in the fall.
Facebook said it works with more than 19,000 developers and publishers around the world and paid out “billions of dollars” as part of advertising partnerships last year.