세계 최대 전자상거래 업체 아마존(Amazon)이 오프라인 매장 ‘아마존 4-스타(Amazon 4-Star)’를 개장한다.
아마존 4-스타는 자사의 웹사이트에서 평점 4점 이상을 받은 제품을 모아 판매하는 오프라인 매장이며, 오는 27일(현지시각) 뉴욕 소호 인근 72 스프링 거리에 입점할 예정이다.
아마존의 대변인은 “단기간의 팝업스토어가 아닌 정기적으로 운영되는 매장”일 것이라고 설명했다.
아마존은 “고객이 가장 많이 구매하고 좋아하는 제품을 직접 반영했다”라고 전하며, 아마존 4-스타에 있는 모든 제품의 평균 평점이 4.4점 이상임을 강조했다.
아마존 4-스타에는 평점 4.8을 받은 카드게임 코드네임(Codenames)과 미니 프라이팬을 비롯하며, 자사의 전자 제품인 에코 스팟(Echo Spot), 파이어 TV 스틱(Fire TV Stick)과 같은 제품도 만나 볼 수 있다.
이때 아마존 프라임(Amazon Prime) 회원은 아마존 4-스타의 제품을 “Amazon.com”의 온라인 가격으로 구매할 수 있다.
아마존 4-스타의 전자 가격표에는 제품의 평점과 평가 개수 이외에도, 아마존 프라임 회원이 얼마나 많은 할인을 받고 있는지 표시될 것이라고 전했다.
아마존은 2020년까지 자사의 무인점포인 ‘아마존고(Amazon)’를 3,000곳 이상으로 확대할 계획이라고 전하며, 오프라인 매장 확대에 강한 의욕을 보였다.
Amazon later this week is opening a new store that sells items from its website rated 4 stars or above, the company said in a blog post on Wednesday, making a bigger push into bricks-and-mortar retail following its acquisition of Whole Foods and the gradual rollout of its cashier-less convenience stores.
The store is set to open this Thursday in New York’s SoHo neighborhood, on 72 Spring Street. The company said Amazon Prime members will pay “the Amazon.com price” when they shop there. An Amazon spokeswoman said the store is permanent, not a pop-up location, as some of its shops — including one that sold Calvin Klein merchandise in SoHo last year — have been before.
The new store in SoHo is unlike any shop the e-commerce giant has rolled out before. Amazon currently has a handful of bookstores across the U.S. and is starting to open more of its cashier-less convenience stores known as Amazon Go.
Amazon said customers will find items like a mini skillet, card games and many of the company’s own electronic devices including the Echo Spot and Fire TV Stick, in the new store, called Amazon 4-star. It said it will also include some “Trending Around NYC” items there, which Amazon is able to track on its website.
Amazon said digital price tags in the new store will show how much Prime members are saving, the average star rating and how many ratings a product has received, similar to what shoppers can see on the website today.
Just last week, it was reported Amazon was considering opening as many as 3,000 cashier-less convenience stores across the U.S. by 2020.
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