1. 차세대 소비의 주역 ‘Generation Z’
– Gen Z are driving China’s consumer trend with impulse buying and instant gratification(SCMP)
– Millennials Are Important, But Watch Out for Generation Z(Levo)
– 5 WAYS TO BUILD A GEN Z-FRIENDLY WEBSITE(Inflexion)
– How Generation Z Finds Apps and Why They Uninstall Them(Dzone)
2. 중국 스마트폰, 글로벌 시장에서 위풍당당
– 2분기 글로벌 스마트폰 경쟁, 삼성 1위 유지…샤오미 5위권 재진입(디지털데일리)
– 중국서 힘 못 쓰는 애플…’표절 논란’ 샤오미에도 밀려 5위로(연합뉴스)
– ‘가성비의 힘’ 중국 스마트폰, 세계시장 절반 장악(한국경제)
– 2분기 중국서 스마트폰 판매 11.1%↓…”업체별 빈익빈부익부”(연합뉴스)
3. 인공지능 그리고 ?
– 네이버 AI 스피커 ‘웨이브’ 국내 첫선…35분 만에 완판(연합뉴스)
– 미래 먹거리 ‘커넥티드카’ 진출하는 네이버와 카카오(Kinews)
– 현대·기아차, 카카오와 첫 차량용 AI 서비스 출시(종합) (연합뉴스)
– 네이버-카카오, 같은 듯 다른 ‘커넥티드 카’ 영토확장(디지털데일리)
4. 수면 위로 떠오른 테크 산업의 성 불평등 문제
– SCIENCE DOESN’T EXPLAIN TECH’S DIVERSITY PROBLEM — HISTORY DOES(The verge)
– 中IT업계 성차별 ‘실리콘밸리 닮은꼴’ …”여성은 지원도 못해”(연합뉴스)
– Sexual harassment scandals have been rocking the tech industry – but we’ve seen this all before(Business insider)
– California pay gap for women grows to widest in more than a decade(Biz journal)
[fbcomments url=”http://ec2-13-125-22-250.ap-northeast-2.compute.amazonaws.com/2017/09/04/mreport-9/” width=”100%” count=”off” num=”5″ countmsg=”wonderful comments!”]